LEVERANSVILLKOR
Leverans av beställda varor sker i normalfallet inom 2-4 arbetsdagar efter lagd order. Vi skickar med Posten. Avisering sker till dig som kund och varorna hämtas ut på närmaste Posten alt lämnas i din brevlåda.

Vi säljer till kunder i Sverige.

Under sommar, jul eller vid andra tillfällen kan leveranstiderna var något förlängda men detta aviseras i shopen vid avvikelser.  

SKADAT GODDS
O
m varan skadas under transporten ska du genast anmäla detta när du hämtar ut försändelsen. Om du inte upptäcker detta förrän du kommer hem, meddela oss via e-mail omgående. 

Om en vara skadas eller kommer bort då du sänder den tillbaka till oss är du som kund ansvarig.

ÅNGERRÄTT

Du har full retur- och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan, förutsatt att du inte använt varan och att den returneras i oskadat skick, i enlighet med distansköplagen.

Vid retur eller byte av varor betalar du själv returfraktkostnaden. Om det däremot rör sig om en reklamation på grund av skadad vara eller att vi expedierat fel vara återbetalar vi dig för returfrakten samtidigt som vi återbetalar det du lagt ut för varan.


SÅ HÄR UTNYTTJAR DU ÅNGERRÄTTEN


• Om du vill returnera en vara.

Ta kontakt med oss med ditt önskemål om att returnera varan på info@magasinkrantz.se. Du får då information om vart du ska skicka varan och annan information som behövs. Du betalar returfrakten.

När vi fått returen och godkänt den betalar vi tillbaka pengarna på ditt bankkonto, som du angivit i kontakten med oss.

Skicka varorna i postpaket/paket från speditör . Det är viktigt att du ej skickar din retur som brev då skador och eventuellt bortkommet paket ej ersätts av posten. Det går inte heller att göra en sökning av paketet då du inte fått ett fraktnummer/sändningsnummer. Spara alltid kvitto när du gör en retur.


• Om du vill byta en vara.

Ta kontakt med oss med ditt önskemål om att byta varan på info@magasinkrantz.se så att vi kan reservera den nya varan åt dig. Om du inte gör detta riskerar du att det du vill ha tar slut innan vi hinner registrera bytet

Du får då information om vart du ska skicka varan och annan information som behövs. Du betalar returfrakten om du vill byta en vara.

När vi fått returen och godkänt den skickar vi ut den nya varan till dig. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden och om den är billigare återbetalar vi dig mellanskillnaden på ditt bankkonto som du angivit i kontakten med oss.

Skicka varorna i postpaket/paket från speditör . Det är viktigt att du ej skickar din retur som brev då skador och eventuellt bortkommet paket ej ersätts av posten. Det går inte heller att göra en sökning av paketet då du inte fått ett fraktnummer/sändningsnummer. Spara alltid kvitto när du gör en retur.


• Om du vill reklamera en vara.

Vid hantering av reklamationer tillämpas Konsumentköplagen. För att läsa om vilka regler

som gäller inom ramen för denna lag, gå till www.konsumentverket.se.

Vi kontrollerar alla varor innan vi skickar ut dem, men skulle varan vara skadad eller på något annat sätt defekt eller om du fått fel produkt eller fel antal så ber vi dig kontakta oss omedelbart via e-mail info@magasinkrantz.se så att vi kan rätta till felet. Vi skickar dig då ett adresskort som du klistrar på paketet och du kan enkelt, och naturligtvis utan kostnad, returnera varan till oss.

Vi ersätter den felaktiga varan utan några kostnader för dig snarast möjligt. Varor som återsändes till oss mot postförskott eller efterkrav utlöses ej. Kontakta oss alltid om du önskar returnera en vara. Vid eventuella tvister följer vi Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer

www.magasinkrantz.se följer konsumentköplagen vilket innebär 36 månaders reklamationsrätt. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, dvs fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej.